Ahad, 26 Disember 2010

Piala AFF Suzuki : Malaysia menang 3-0

Gua nak ucapkan tahniah buat barisan pemain pasukan Malaysia kerana berjaya menewaskan Indonesia semalam.Sinaran laser menjadi alasan kepada Indonesia akibat kekalahan itu.Untuk itu gua nk buat satu berita version Indonesia mengenai perlawanan semalam.


 Gara-Gara Sinar Laser, Laga Final Dihentikan Sementara
[BUKIT JALIL] Wasit laga final leg pertama  Piala AFF 2010 asal jepang menghentikan sementara laga final Piala AFF Suzuki 2010 karena ada sinar laser. Bermula dari ketika Malaysia mengambil tindakan tendangan bebas di luar garis 16 wilayah pertahanan Indonesia. Tetapi sinar laser menyasar penjaga gawang Indonesia.

Tidak hanya itu, petasan terus membahana di Stadion Bukit Jalil. Akibatnya, wasit menghentikan sementara pertandingan. Hingga berita ini diturunkan, pertandingan belum dilangsungkan lagi.

Pada awal babak kedua, Christian Gonzales berhasil menjebol gawang Malaysia. Sayang gol itu dianulir oleh wasit karena Gonzales sudah terlebih dahulu terjebak off side.

Gol itu tercipta bermula dari umpan silang Firman Utina. Sebelum bola itu sampai ke Gonzales, sempat menyentuh kepala pemain Indonesia terlebih dahulu. Sontekan kaki kiri Gonzales menyusur tanah dan ditempatkan di pojok kanan gawang Malaysia. Tetapi wasit menganulir gol tersebut.

Selepas gol yang dianulir itu, pemain tengah Indonesia mencoba menembak langsung, tapi sayang bola itu jatuh di pelukan penjaga gawang Malaysia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan